nederlandse bodem - Reisverslag uit Brummen, Nederland van stevien - WaarBenJij.nu nederlandse bodem - Reisverslag uit Brummen, Nederland van stevien - WaarBenJij.nu

nederlandse bodem

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

30 November 2013 | Nederland, Brummen

Hallo allo
Ik ben weer terug op de Nederlandse bodem! 3 weken weg geweest, het is werkelijk omgevlogen.
Het spijt me dat ik niet meer verhalen kon schrijven, had het graag gedaan maar er was of geen internet in het hotel beschikbaar (tenzij ik bijna bij manager op schoot ging zitten) of er was geen tijd voor.
Het programma was voller dan ik had gedacht, het weer was idd minder dan ik had gehoopt. Ik had wel een beetje rekening gehouden met minder weer maar eigenlijk alleen de laatste week. Ik heb 14 dagen in dezelfde lange spijkerbroek gelopen en mijn witte fleecejas is niet meer wit (dacht hem een dag of 4 aan te moeten hebben (incl. heen en terug reis in Nederland) maar heb hem bijna elke dag wel gedragen..
In Sapa zaten we de laatste dag letterlijk en figuurlijk in de wolken. Het zicht was nog geen 50 meter dus we hebben maar veel koffie gedronken en ons laten masseren...
Daarna terug, halverwege in de nachttrein en vanaf Hanoi met bus naar Halong Bay. De temperatuur was "ok", ong. 18 graden maar bewolkt. Het was wel een mooie boot waar we mee voeren en weer een mooi stukje natuur/wonder gezien. De laatste avond hebben we nog een leuk feestje gebouwd. Overnachten op de boot en gisterochtend terug gevaren.
Toen weer in de bus en warrempel: het was hartstikke leker weer! Zon scheen! En dan zit je weer een halve dag in de bus.. Maar wel mooie "plaatjes" gezien zoals ik dat in Vietnam verwachtte: mensen met zo'n typisch vietnamees hoedje op die op het land aan het werk zijn. De os trekt de ploeg voort of er wordt met de hand geploegd. Het land sproeien gebeurd met 2 gieters die om een plank hangen.
En die brommetjes blijf je in heel Vietnam tegenkomen: je kan er 3/4 personen (incl baby) op vervoeren of 5 grote zakken rijst of andere (landbouw)producten. Manden vol met levende dieren zoals kippen, ganzen en andere redelijk hanteerbare dieren kan ook allemaal op een brommetje vervoerd worden. En als je tegen de richting inrijdt, ook geen probleem...
We waren al vroeg op het vliegveld dus toen begon het wachten. Het vliegtuig vanuit Hanoi had 3 kwartier vertraging en dat werd1 uur en een kwartier. Dat betekende dat we in Hongkong toch wel wat krap in de tijd kwamen om over te stappen maar ons de vlucht laten missenzou ws te veel gled gaan kosten dus werden we binnendoor geleid, snel door controle's geleid om vervolgens direkt weer in het vliegtuig naar Amsterdan te stappen. Dat snel over moeten stappen was maar "goed" ook want ik had sigaretten gekocht en de kans was aanwezig dat ze dat in Hongkong weer af zouden nemen.... Maar dat ging nu dus zonder problemen...
Om 6 uur vanochtend weer in Nederland geland
Nu tijd om de indrukken te verwerken en de 600 foto's te bekijken.
Tot live weerziens allemaal!

  • 30 November 2013 - 18:22

    Sylvia En Ad:

    Hoi Stevien,

    Blij dat je weer thuis bent. Ik begrijp dat het al met al toch de moeite waard is geweest. We zijn benieuwd naar de foto's.

    Groetjes Sylvia en Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Brummen

De Vakantieman ...

Een jaar of 15 geleden zag ik de vakantieman op t.v. die een verslag deed over Vietnam. Direkt een gevoel van: "daar wil ik heen!" Prachtig!De vakantiebeurs bezocht en diverse reisboeken gelezen. Dat was nog eens een tijd! Toen ging het allemaal nog niet zo gemakkelijk aldaar. Ze kenden het woord toerist nog nauwelijks.
Heb al allerlei wilde plannen gehad, van een half jaar verlof nemen en daar rondfietsen tot een geboekte reis die, wegens te weinig deelname, niet doorging....
Nadat ik nu geboekt had, ging Summum failliet evenals OAD dus zou shoestring, waar ik nu geboekt heb, het redden??? Of was er nog een andere reden waarom deze reis niet door zou kunnen gaan???
Nu is het dan, eindelijk, voor mij, ook zover. Niets lijkt erop dat het alsnog mis gaat. Spullen zijn bij elkaar verzameld, nog een kwestie van inpakken en wegwezen...
Ik heb er eigenlijk wel vrij hoge verwachtingen van terwijl dat eerste gevoel dik 15 jaar geleden al is ontstaan en er ws veel is veranderd in die tijd en ze het woord toerist inmiddels wel kennen en ook weten dat daar geld aan te verdienen valt.
Ik ben benieuw. Ik heb diverse mensen gesproken die al zijn geweest en nog van niemand een negatief woord gehoord. Iedereen is onder de indruk en vindt het een prachtig land.

We gaan het dus weer meemaken en nemen het weer zoals het komt!
Hoop (en reken) op veel mooi weer

groet, kus en auf wiederschnitzel!

Recente Reisverslagen:

30 November 2013

nederlandse bodem

26 November 2013

ski oord Sapa

23 November 2013

stevien

19 November 2013

sunshine in Hoi An

16 November 2013

Stuck
stevien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 40527

Voorgaande reizen:

14 Januari 2020 - 05 Februari 2020

Mexico

14 Oktober 2019 - 03 November 2019

Marokko

06 Oktober 2018 - 15 November 2018

India en Thailand

23 April 2018 - 27 April 2018

Effe weg: Milaan

09 Oktober 2017 - 06 November 2017

Sulawesi, snorkelen en nog eens snorkelen.... :-)

27 April 2017 - 19 Mei 2017

Bolivia en Peru

04 November 2016 - 05 December 2016

Reis 2016 Indonesie

11 November 2015 - 30 November 2015

Myanmar

30 November 2014 - 12 December 2014

hoogste, duurste, grootse van de wereld

09 November 2013 - 30 November 2013

De Vakantieman ...

23 September 2010 - 17 Oktober 2010

costa rica

13 November 2009 - 06 December 2009

dit gaat em worden

Landen bezocht: