sunshine in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van stevien - WaarBenJij.nu sunshine in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van stevien - WaarBenJij.nu

sunshine in Hoi An

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

19 November 2013 | Vietnam, Hoi An

Goedemorgen Nederland!

Jullie liggen nog lekker op één oor terwijl ik dit schrijf, voor mij is de dag alweer begonnen. Vandaag wat later dan de andere dagen, heb uitgeslapen tot half 9!
We zijn, ook tot onze eigen verbazing, dus toch naar Hoi An vertrokken want reisleider had gehoord dat het weer kon, de weg gemaakt was. Wel moesten we allemaal wat extra proviand inslaan.
En idd, het kon, alleen het allerlaatste stukje moest iets omgereden worden en waren we toch nog redelijk op tijd in Hoi An. 't Was wel eind van de middag maar dat lag ook in de planning.
Maar je weet niet wat je, onderweg, ziet, al dat water! Echt enorm veel. De uiterwaarden is er echt helemaal niets bij. We reden op een gegeven moment over een weg, nou, het leek de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad wel. Het " verschil" zat em in het feit dat het water tot ong. een halve meter onder het wegdek stond en dat normaal de omgeving uit rijstvelden bestaat. Die oogst kunnen ze nu wel vergeten. Dat is allemaal verloren, en dan is het echt, heel erg veel. Daar waar het water alweer iets gezakt was, lag allemaal modder, meegesleurde takken, bomen en nog meer zooi.
's Avonds zijn we de stad nog in gegaan en op de meeste plekken konden we alweer komen en was het alweer schoongemaakt.
Gisteren toch wel een echte mooie dag gehad, geen regen en vrij veel zon.
We begonnen met een fietstocht. Hier en daar moest je nog door het water, de modder maar het was goed te doen en veel was alweer schoon gemaakt. Het schijnt meerder malen per jaar voor te komen dat de boel onderstroomt en je ziet de mensen ook reageren of het heel normaal is. Ze maken de weg schoon met een soort hogedrukspuit, en overal hangt van alles buiten te drogen. Van kleding tot vloerkleden. Ze spoelen het uit/af in de rivier en gaan dan weer verder met hun leven.
Aan de muren van de huizen zie je dus dat het wel zekers tot op schouderhoogte heeft gestaan maar zo snel als het komt, zo snel verdwijnt het dan ook weer de zee in nadat het zijn hoogtepunt heeft bereikt. Het laat een enorme zooi achter maar daar zijn ze dus ook al op ingespeeld.
Al dat water heeft wel indruk gemaakt. Je kan het je gewoon niet voorstellen hoe hoog het moet hebben gestaan maar ziet het nog wel. Nog niet al het water was/is weer weg maar na vandaag ws wel.
Gistermiddag de hele middag in het oude deel van de stad rond gesjouwd en gisteravond een cookingclass gevolgd. Was erg leuk. Ik kan nu dus Vietnamees koken....haha.
Het lijkt vandaag ook weer een mooie dag te worden. Heb een relaxochtendje voor mezelf ingelast: beetje uitslapen, ontbijtje, jullie op de hoogte stellen en straks nog even aan het zwembad van het mooie hotel liggen tot ong. half 12 (dus uurtje) want we vertrekken met de middag richting Hue. (dat was in ieder geval de bedoeling maar 1 iemand van de groep is vannacht opgenomen in het ziekenhuis en daar is reisleider natuurlijk druk mee en ik weet nog niet of het dan lukt om op geplande tijd te vertrekken)

doeg doeg

• 19 November 2013 - 05:29

Fenny:

Hallo meisje,

Gelukkig is het dus allemaal goed gegaan. Maar je maakt wel wat mee zeg. Soms leuk en soms misschien iets minder leuk. Maar geniet er toch maar lekker van. Once in a lifetime.
    Dikke knuffel Fenny

• 19 November 2013 - 06:29

Sylvi En Ad:

Hoi Stevien,
    Goed te horen dat je veilig en wel aangekomen bent. Wat een enorme indrukken moeten dat zijn al die toestanden onderweg. Je kijkt hier al op als de uiterwaarden onder water staan maar dat is niets vergeleken met daar in Vietnam. Zijn dit nog naweeën van de orkaan op de Filipijnen of niet.
    Geniet van de rest en hopelijk blijft verder leed een beetje uit.
    Groetjes Sylvia en Ad

• 19 November 2013 - 06:54

Sandra:

Hoi Stevien,
    Indrukwekkende reis ben je je aan het maken! Doe voorzichtig en nog veel plezier!
    Groetjes,
    Sandra

• 19 November 2013 - 10:34

Emmy:

Hoi Zussie, Nou fijn dat je toch nog een leuke dag in Hoi An hebt gehad en dat je nu lekker even kunt luieren bij mooi weer!. Geniet nog lekker en nog weer veel kijkplezier in Hue.
    Groetjes xx Emmy

• 19 November 2013 - 13:51

Attie:

Sjongjongjonge,
    Wat een avontuur zeg. gelukkig toch nog in hoi an terechtgekomen. Mooi oud stadje hè met van die gekke daken. Ben je niet in de verleiding gekomen een mooie jurk oid te laten maken of was alles nog te nat. Wat een invloed heeft het water dan op het leven van de mensen hè. dachten wij altijd dat we watermensen waren met ons waterrijke landje, maar als het even een dagje wat miezerig is zit iedereen hier te mopperen. Maak jij mooi mee dat we eigenlijk niks te klagen hebben achter de dijken.
    Laat de reis nu verder maar verlopen zoals het oorspronkelijk gepland stond,daar ben je waarschijnlijk wel aan toe. Ik wens je nog veel sunshine en weinig raindrops toe!

Heel veel groetjes Attie.

• 19 November 2013 - 19:56

Jannie:

hoi vakantiemeisje.
    nou dat was wel weer een avontuurtje wat je hebt meegemaakt, heb je er wel foto's van
    gemaakt
    en wat fijn dat je een leuke groep hebt,dat is ook een hoop waard
    geniet en rust goed uit grapje
    veel liefs jannie en joop

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

De Vakantieman ...

Een jaar of 15 geleden zag ik de vakantieman op t.v. die een verslag deed over Vietnam. Direkt een gevoel van: "daar wil ik heen!" Prachtig!De vakantiebeurs bezocht en diverse reisboeken gelezen. Dat was nog eens een tijd! Toen ging het allemaal nog niet zo gemakkelijk aldaar. Ze kenden het woord toerist nog nauwelijks.
Heb al allerlei wilde plannen gehad, van een half jaar verlof nemen en daar rondfietsen tot een geboekte reis die, wegens te weinig deelname, niet doorging....
Nadat ik nu geboekt had, ging Summum failliet evenals OAD dus zou shoestring, waar ik nu geboekt heb, het redden??? Of was er nog een andere reden waarom deze reis niet door zou kunnen gaan???
Nu is het dan, eindelijk, voor mij, ook zover. Niets lijkt erop dat het alsnog mis gaat. Spullen zijn bij elkaar verzameld, nog een kwestie van inpakken en wegwezen...
Ik heb er eigenlijk wel vrij hoge verwachtingen van terwijl dat eerste gevoel dik 15 jaar geleden al is ontstaan en er ws veel is veranderd in die tijd en ze het woord toerist inmiddels wel kennen en ook weten dat daar geld aan te verdienen valt.
Ik ben benieuw. Ik heb diverse mensen gesproken die al zijn geweest en nog van niemand een negatief woord gehoord. Iedereen is onder de indruk en vindt het een prachtig land.

We gaan het dus weer meemaken en nemen het weer zoals het komt!
Hoop (en reken) op veel mooi weer

groet, kus en auf wiederschnitzel!