Yippie!!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van stevien - WaarBenJij.nu Yippie!!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van stevien - WaarBenJij.nu

Yippie!!!!

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

10 November 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

En jawel hoor!
Ik ben in Saigon, in Ho Chi Mihn City.
Hier is het nu zondagavond rond half 7 maar ik heb het gevoel dat het nog steeds zaterdag is.... Heb sinds zaterdagochtende nog geen bed gezien...Wel gezien maar niet ingelegen....
De reis begon al wat " dubieus" in Apeldoorn. Vanaf daar zou ik rechtstreeks met de trein naar Schiphol gaan. Komen we in Apeldoorn, gelijk al vertraging en de trein zou niet verder gaan dan Amersfoort.... Nou, lekker dan...
Ook de trein die naar Den Haag, Rotterdam zou gaan, zou niet verder gaan dan Amersfoort. Die stond klaar om te vertrekken dus daar ben ik maar ingestapt, dan in Amersfoortf maar verder zien. Wat een mensen al zo 's zaterdagsmorgens vroeg in die trein. Inmiddels broerlief gebeld en die wilde4 me evt. wel ophalen in Amersfoort zodat ik nog op tijd op Schiphol zou zijn.
Komen we bij Amersfoort, wordt er gemeld dat deze trein doorgaat naar Schiphol! Das dus mazzel dat ik daar ingestapt ben want kan mijn plan gewoon doorgaan... Rechtstreeks naar Schiphol!
Daar verliep alles op rolletjes en kwam ik al een paar mensen van de groep tegen.
De vlucht naar HongKong verliep ook prima, Ik heb bijna de hele tijd geslapen...Heerlijk. Wel vroegen we ons een beetje af hoe het zat met de thyfoon Haiyan. Zou die het vliegtuig in Hongkong aan de grond houden?
Maar ook dat was niet het geval en die vlucht was zi gevligen.
Opgehaald bij het vliegveld en toen naar het hotel.
Vanmiddag nog een kleine stadswandeling gedaan door Saigon maarnu niet dingen gezien waarvan ik denk: PRACHTIG!
Je wordt doof van het gescheur met die brommertjes. Wat een lawaai en kabaal!En ze vervoeren er alles op. Waar ze geen last van hebben is een fileprobleem...Ze zouden het bij ons ook, deels, zo op kunnen lossen. Oedereen op een brommetje...Maar ja, dat zal wel niet gebeuren....
Ik zal eens kijken wat ik dezen avond nog ga doen, ws niet zo veel meer....
Wens jullie de vriendelijke groeten vanuit een behoorlijk maar heerlijk warm Saigon!!
XXX

  • 10 November 2013 - 13:09

    Sylvia En Ad:

    Hoi stevien,
    Fijn dat je goed aangekomen bent. Hoe groot is zo'n reisgezelschap eigenlijk, is het een beetje van alles wat.
    Hier is het lekker weer de zon schijnt maar wel fris. Het is nu 1300 uur. Hoeveel tijdverschil is er.
    Groetjes van ons

  • 10 November 2013 - 13:46

    Emmy:

    Hoi Zussie,

    Nou fijn dat de vliegreis goed is verlopen en dat je door kon naar HCMC. Ja dit is een stad van brommetjes. Verschrikkelijk veel. Maar wel leuk om te zien toch!. Geniet nog en morgen de mengon op? Of is dit gecandeld vanwege slecht weer. Je hebt nog mazzel boven in Vietnam(hanoi) wordt het slecht.

  • 10 November 2013 - 14:59

    Riet:

    Fijn dat je een goede vlucht hebt gehad. roos vliegt vanavond naar ho chi minh.

  • 10 November 2013 - 15:01

    Attie:

    Hey reiziger,

    Wat een spannend begin van de reis met die k...N.S. ze laten je wel in de stressss zitten, maar gelukkig kwam alles weer goed. Ik heb nog wel aan je gedacht toen het nieuws kwam dat de orkaan richting Viet Nam ging. heb je er nog wat van gemerkt?
    Het is te hopen dat hij geen invloed heeft op je reis. Na ho chi min zeker eerst naar de tunnels en de Mekong. Ben benieuwd hoe je het vindt Die tunnels en alles wat er omheen zit aan achterlijke oorlogswerktuigen vond ik onbegrijpelijk.
    heel veel plezier en ik blijf je volgen!!

    Groetjes Attie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

De Vakantieman ...

Een jaar of 15 geleden zag ik de vakantieman op t.v. die een verslag deed over Vietnam. Direkt een gevoel van: "daar wil ik heen!" Prachtig!De vakantiebeurs bezocht en diverse reisboeken gelezen. Dat was nog eens een tijd! Toen ging het allemaal nog niet zo gemakkelijk aldaar. Ze kenden het woord toerist nog nauwelijks.
Heb al allerlei wilde plannen gehad, van een half jaar verlof nemen en daar rondfietsen tot een geboekte reis die, wegens te weinig deelname, niet doorging....
Nadat ik nu geboekt had, ging Summum failliet evenals OAD dus zou shoestring, waar ik nu geboekt heb, het redden??? Of was er nog een andere reden waarom deze reis niet door zou kunnen gaan???
Nu is het dan, eindelijk, voor mij, ook zover. Niets lijkt erop dat het alsnog mis gaat. Spullen zijn bij elkaar verzameld, nog een kwestie van inpakken en wegwezen...
Ik heb er eigenlijk wel vrij hoge verwachtingen van terwijl dat eerste gevoel dik 15 jaar geleden al is ontstaan en er ws veel is veranderd in die tijd en ze het woord toerist inmiddels wel kennen en ook weten dat daar geld aan te verdienen valt.
Ik ben benieuw. Ik heb diverse mensen gesproken die al zijn geweest en nog van niemand een negatief woord gehoord. Iedereen is onder de indruk en vindt het een prachtig land.

We gaan het dus weer meemaken en nemen het weer zoals het komt!
Hoop (en reken) op veel mooi weer

groet, kus en auf wiederschnitzel!

Recente Reisverslagen:

30 November 2013

nederlandse bodem

26 November 2013

ski oord Sapa

23 November 2013

stevien

19 November 2013

sunshine in Hoi An

16 November 2013

Stuck
stevien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 40544

Voorgaande reizen:

14 Januari 2020 - 05 Februari 2020

Mexico

14 Oktober 2019 - 03 November 2019

Marokko

06 Oktober 2018 - 15 November 2018

India en Thailand

23 April 2018 - 27 April 2018

Effe weg: Milaan

09 Oktober 2017 - 06 November 2017

Sulawesi, snorkelen en nog eens snorkelen.... :-)

27 April 2017 - 19 Mei 2017

Bolivia en Peru

04 November 2016 - 05 December 2016

Reis 2016 Indonesie

11 November 2015 - 30 November 2015

Myanmar

30 November 2014 - 12 December 2014

hoogste, duurste, grootse van de wereld

09 November 2013 - 30 November 2013

De Vakantieman ...

23 September 2010 - 17 Oktober 2010

costa rica

13 November 2009 - 06 December 2009

dit gaat em worden

Landen bezocht: