pfff - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van stevien - WaarBenJij.nu pfff - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van stevien - WaarBenJij.nu

pfff

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

26 November 2009 | Chili, Santiago de Chile

Dag lieve allemaal,
Dank je voor jullie berichtjes. Het is leuk te lezen dat jullie meeleven.
Ik heb nu eindelijk de tijd om er eens uitgebreid er voor te gaan zitten i.p.v. snel even tussendoor. We heben vandaag een rustig dagje: om 9.30uur vertrokken met het openbaar vervoer en 3 uur in de bus gezeten om hier te komen. Het was een luxe touringcar en de weg was veel recht en geasfalteerd dus dat was goed te doen. Er komen dan ook mensen uit de omgeving bij in de bus.
Zit dus nog in Chili in Punto Arenas. Een redelijke stad met allerlei gekleurde, meremdeels van golfplaten huisjes (hier ook wel steen)maar het is dus zeer kleurrijk en velen ook wel oud. (verf van de muren). Je ziet dat hier trouwens overal. Ze gebruiken voor het dak van het huis in iedergeval gekleurde golfplaten, en de ombouw wisseld wat: dan weer steen, dan weer golfplaten. Er bestaat hier vast niet iets als een¨"welstandwet" :er staat ook van alles door elkaar gebouwd. In San Julian zag ik zelfs een huis in de vorm van een iglo.... Morgen weer vroeg vertrekken om vervolgens 12 uur in de bus te gaan zitten....pfff, daar moet ik maar niet teveel over nadenken. We stoppen ws wel een paar keer (we gaan nog op een boot om een water over te steken en steken de grens nog weer over naar Argentinie. Ben weer benieuwd hoe dat gaat want van Argentienie naar Chili ging ook wel weer apart. Je mag geen levensmiddelen meenemen en als je bij de grens bent, moeten eerst alle koffers uit de bus en worden ze, naast de bus, op een rij in het stoffige zand gezet. Dan komt er een hond en die snuffeld langs de bagage terwijl wij allemaal weer in de bus moesten. Als de hond er niets uithaalt, mag je allemaal weer uit de bus en naar het " kantoor" waar je paspoort wordt gecontroleerd en waar iemand staat die je koffer nog eens "controleerd" op voeding wat niet ingevoerd mag worden. Nu haalden ze niet de hele koffer overhoop en deden niet zo heel moeilijk dus dat viel allemaal weer mee). Ben dus benieuwd hoe dat morgen gaat.
Ik zit in een behoorlijk luxe hotel. de andere aan de overkant zat vol dus mocht ik, met nog 2 andere stellen hier heen. Absoluut geen straf...En ja, je ziet zoveel dat ik idd nog wel een week nodig heb om bij te komen en foto´s uit te zoeken...maar ik ga nu maar eens even heerlijk in bad en neem even de tijd om te relaxen want daar is de afgelopen tijd niet echt veel van gekomen. Het is hier pas om 23.00 uur donker en al weer vroeg licht. (Van de week, in Torres del Paine, hadden we een prachtige zonsondergang en ja, ook dat is weer op de gevoellige plaat vastgelegd!!)
Voor nu laat ik het hier weer bij. Geen idee wanneer ik weer in de gelegenheid ben.Heb voor Ushuaia varen in het Beaglekanaal, vliegen met een vliegtuig, bevers spotten en paard rijden op het programma staan. E.e.a. is afhankelijk van het weer of het door kan gaan maar dat zien we wel. Tot nu toe hebben we het getroffen wat dat betreft!
groeten en kus
mij

• 27 November 2009 - 15:36

Sylvia En Ad:

Hoi Stevien,
    wat ik me afvraag na het lezen van je mail is de samenstelling en het contact met de groep.
    De naam Beaglekanaal heeft dat te maken met dat schip van Darwin de Beagle of niet.
    Dat lange zitten in de bus is dat geen opgave of gaat dat wel. Lijkt mij erg lang.
    Merk je trouwens al iets van Kerst of is dat een feest wat pas half december gaat spelen.
    Het begint hier trouwens al een beetje kouder te worden dus wen er maar vast een beetje aan. Eind van de week krijgen we alweer kans op nachtvorst.
    Dit is het nieuws uit Apeldoorn. De groetjes van Sylvia en Ad

• 29 November 2009 - 16:55

Stevien:

leuk he zo,n reis ik wordt er zelf een beetje hebberig er van dus ben ik zeer benieuwd naar je foto,s geniet van alles want hier is alles ook zo een sleur
    liefs j en j