perito moreno!!! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van stevien - WaarBenJij.nu perito moreno!!! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van stevien - WaarBenJij.nu

perito moreno!!!

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

22 November 2009 | Argentinië, El Calafate

Ja hoor!!! ik ben geweest waar ik een jaar geleden bedacht had naar toe te willen. Heb de gletsjer gezien en er over gelopen!!!
Vanmorgen weer erg vroeg op, wat dat betreft voelt het niet echt als vakantie: elke dag vroeg op. Maar ook nu scheen de zon weer en waaide het ook...(zoals bijna elke keer) en die wind is nog erg fris. We moesten nog anderhalf uur rijden voor we bij de gletsjer waren. Dit maal deels in de bergen wat goed geasfalteerd is maar we hebben al vele, lange rechte wegen gehobbeld omdat die wegen niet geasfalteerd zijn. Bovendien weer groen en voorjaar hier: ook veel bloeiende planten die wij in nederland niet kennen. Ook vele dieren (merendeels allerlei vogels)die we in nederland niet hebben.
Toen we bij de gletsjer kwamen was het daar eerst bewolkt en wat regenachtig. Toch was de gletsjer wel goed te zien. Het is werkelijk niet voor te stellen dat dit bestaat. Heb me enorm verbaasd over dit wondelijke stuk natuur. "Zomaar" uit het niets komt een muur van, ik weet niet hoeveel meter hoog (ik dacht 800 meter), aan ijs tevoorschijn. Enorm mooi, groot en heel veel kleuren blauw. Je blijft foto´s schieten. In de loop van de middag begon de zon te schijnen dus nog meer blauwe kleuren te zien. Helaas heb ik nog niet een deel naar beneden zien donderen, wel gehoord....maar morgen hebben we nog een kans want dan gaan we een hele dag de Upsula gletsjer bekijken....
De terugweg weer veel " gehobbeld" (onverharde wegen) maar het landschap was wel weer een prachitg gezicht. Enorm wijds. Als je ooit eens genoeg hebt van het volle nederland moet je zien of je hier terecht kan. Ruimte in overvloed!!! Ik blijf ook aan het kijken met de lucht, zo bijzondere kleuren en het veranderd steeds.
Ik geniet dus volop, dus 1e week zit er alweer op...

groeten en x mij

  • 23 November 2009 - 09:30

    Sylvia En Ad:

    Hallo Stevien,

    Ik ben een lang weekend weg geweest naar Vlissingen, daarom geen reactie op je vorige mailtje. Sylvia is alleen maar bezig met werken.Je hebt de lange reis in ieder geval goed doorstaan. Zo'n gletsjer (of is het gletscher) is naatuurlijk niet te vergelijken zoals wij hem op de tv zien. Zo'n ding in het echt moet echt wel kolossaal zijn en heel indrukwekkend. Ik zag gisteravond nog wat beelden op de tv over Groenland en dat is ook zo'n ijsmassa. Ik kan mij voorstellen dat het adembenemend is.Verder is het hier erg onstuimig en nat. Niets te klagen het is tenslotte herfst.
    Verder alles ok groetjes van ons en tot mails.

    Sylvia en Ad

  • 24 November 2009 - 15:03

    Wim Domburg:

    Hoi Stevien,
    Vandaag pas je ruimhartige verhalen gelezen. Dat je daar nog tijd en puf voor hebt!! Fijn dat je reis (of is het vanwege al dat vroege opstaan een strafkamp??) zo vlekkeloos verloopt (ook qua weer)en dat al je hoge verwachtingen zo'n beetje nog hoger uitkomen. Ik zie het allemaal zo weer voor me!! Nog veel plezier en groetjes.
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

dit gaat em worden

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Weer thuis

03 December 2009

en weer een wauw!

29 November 2009

hoezo koud???

26 November 2009

pfff

25 November 2009

chili
stevien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 40503

Voorgaande reizen:

14 Januari 2020 - 05 Februari 2020

Mexico

14 Oktober 2019 - 03 November 2019

Marokko

06 Oktober 2018 - 15 November 2018

India en Thailand

23 April 2018 - 27 April 2018

Effe weg: Milaan

09 Oktober 2017 - 06 November 2017

Sulawesi, snorkelen en nog eens snorkelen.... :-)

27 April 2017 - 19 Mei 2017

Bolivia en Peru

04 November 2016 - 05 December 2016

Reis 2016 Indonesie

11 November 2015 - 30 November 2015

Myanmar

30 November 2014 - 12 December 2014

hoogste, duurste, grootse van de wereld

09 November 2013 - 30 November 2013

De Vakantieman ...

23 September 2010 - 17 Oktober 2010

costa rica

13 November 2009 - 06 December 2009

dit gaat em worden

Landen bezocht: