Back home - Reisverslag uit Brummen, Nederland van stevien - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Brummen, Nederland van stevien - WaarBenJij.nu

Back home

Door: Stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

06 November 2017 | Nederland, Brummen

5/6 nov
Hoeveel geluk kan je hebben.

Vanmorgen al "vroeg" 11.00 uur vertrokken voor de terugreis naar Nederland.
Moest nl eerst nog een ritje maken van bijna 7 uur voor ik bij vliegveld was. De chauffeur kon een paar woorden Engels en hij was aardig. Met wat gebaren en maar "ja" zeggen ook al begrepen we elkaar niet altijd, maakte het een prettige rit. Hij reed niet echt als een idioot. Bovendien was het zondag en in de middag overal wat te doen dus ook kachel an. Het valt me onderweg op hoeveel armoede er is in de dorpen. Krijg een beeld van "Ethiopië" op mijn netvlies. Geen idee waarom, ben er nooit geweest, heb het wel eens gezien op tv maar die gedachte ging door me heen. De hoeveelheid plastic afval wisselt per plek, soms heeeel veel en vraag je je af waarom ze dat niet gewoon even opruimen. Op andere plekken ligt niets dus ze kunnen het wel. Heb ook wel verhalen gehoord dat ze er wel mee bezig zijn om kinderen aan te leren het afval niet van zich af te gooien en op Bunaken en bij Dolidi wordt er regelmatig schoongemaakt.
Als we Makassar in het zuiden en langs de kust binnen rijden, weet ik even niet wat ik zie: prachtige huizen en appartementen, wel allemaal ommuurd en er is een hele mooie lange boulevard.
Eigenlijk wil ik wel even uitstappen om het beter te bekijken maar daar is geen tijd meer voor en precies om 18.00 uur kwam ik bij het vliegveld. Wat een timing op zo'n afstand!
Ik kon eigenlijk nog niet inchecken maar wilde de tas wel kwijt, er zat iemand achter de desk dus ik maar vragen of het al kon. "Ja hoor". Dus ze checkt me in, tas op bagageband maar als me wil vertellen hoe/wat ziet ze ineens dat het niet kan.... tas wordt er weer snel afgehaald. Mijn vlucht van Makassar naar Jakarta had 3 uur vertraging en dan mistte ik de aansluiting naar Amsterdam.... Of ik maar even naar de servicedesk wilde gaan.... Vond dat ik nog maar weinig tegenslag had gehad dus deze kon ik wel hebben... benieuwd waar ze mee zouden komen.... Nou mevrouw, u kunt nog met de vlucht mee van 19.10 uur en dan heeft u in Jakarta iets meer tijd. Ok, doen we dat, wordt het wel rennen want het was al 18.50.... Ticket wordt omgezet en ik ben benieuwd of dat goed gaat, of het klopt. Krijg dezelfde stoel toegewezen en ik denk nog, als ik bij de gate kom: "misschien moet ik niet te vroeg instappen want nu ook dezelfde stoel terwijl ze daar verder niet naar hebben gekeken, zou wel toevallig zijn als dat kan.... Ik stap in en de stoel is nog vrij. 2 minuten later komt er een meneer met dezelfde stoel nummer... er wordt naar gekeken, ik geef nog aan dat ik er geen bezwaar tegen heb als ik businessclass moet gaan zitten. Helaas.... die meneer mocht naar die businessclass. Da's net pech voor mij....haha. Zoveel geluk heb ik dan net weer niet.
We hebben een goede vlucht maar boven Jakarta doen we 3 extra rondjes waardoor ik de gewonnen tijd weer kwijt ben. Moet om 22.00 uur boarden voor vlucht naar Amsterdam maar dan landen we net....dat wordt dus weer rennen. Ik loop nog de verkeerde kant op als ik het bord met Internationale vluchten niet meer zie maar wordt al snel "teruggehaald".... " Mevrouw, waar gaat u heen?" Ja, heb haast want moet allang boarden .... Dan de andere kant op. Ik denk te horen dat mijn vlucht ook vertraging heeft. Snel door de controles en uiteindelijk haal ik het nog. Blij dat ik in het toestel zit. Het is lang niet vol, mijn stoel is in het midden met iemand links en rechts van me en al snel bedenk ik dat ik op een rij kan gaan zitten waar niemand zit wat ik dan ook maar direkt doe voor een ander het ook bedenkt en doet. Uiteindelijk komt er nog iemand in die rij zitten maar in iedergeval wat meer ruimte dan eerst.
Ook deze vlucht loopt verder voorspoedig en ik slaap redelijk.
Daarna nog met trein naar huis waar ik van het station opgehaald wordt.
Ben dik 30 uur onderweg geweest maar heb het zonnetje mee gebracht! Da's prettig thuiskomen. Bovendien heeft iemand bedacht om een flesje wijn neer te zetten en me een welkom thuis te wensen. Fijn!

  • 06 November 2017 - 12:55

    Riet Loman:

    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent. En zekers boffen voor ons dat je de zon hebt meegebracht.

  • 06 November 2017 - 13:03

    Martin:

    Ha Stevien,

    Bedankt voor al jouw verhalen. Ik heb er reuze van genoten. Op diverse plekken ben ik ook geweest dus het is vaak herkenbaar. Je schrijft leuk!!! en graag lees ik jouw belevenissen tijdens een volgende reis. Geniet maar na en een vriendelijke groet, Martin

  • 06 November 2017 - 17:09

    Meike:

    Trouw meegelezen! Wat een avontuur weer! Fijn dat je weer thuis bent.

  • 08 November 2017 - 19:21

    Jannie:

    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent en ik zie je morgen met het tennissen
    Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

stevien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 40441

Voorgaande reizen:

14 Januari 2020 - 05 Februari 2020

Mexico

14 Oktober 2019 - 03 November 2019

Marokko

06 Oktober 2018 - 15 November 2018

India en Thailand

23 April 2018 - 27 April 2018

Effe weg: Milaan

09 Oktober 2017 - 06 November 2017

Sulawesi, snorkelen en nog eens snorkelen.... :-)

27 April 2017 - 19 Mei 2017

Bolivia en Peru

04 November 2016 - 05 December 2016

Reis 2016 Indonesie

11 November 2015 - 30 November 2015

Myanmar

30 November 2014 - 12 December 2014

hoogste, duurste, grootse van de wereld

09 November 2013 - 30 November 2013

De Vakantieman ...

23 September 2010 - 17 Oktober 2010

costa rica

13 November 2009 - 06 December 2009

dit gaat em worden

Landen bezocht: