Niets te krabben - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van stevien - WaarBenJij.nu Niets te krabben - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van stevien - WaarBenJij.nu

Niets te krabben

Door: Stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

08 November 2016 | Indonesië, Gili Meno

Ik hoor net dat er in Nederland voor het eerst de ramen gekrabd zijn geworden.
Hier is daar, natuurlijk, totaal geen sprake van! Warm en vochtig maar nog niet zo heel veel regen. Tegen de eind van den dag wat regen soms gepaard met onweer.
Gistermorgen. Dus vroeg opstaan, 6 uur, vertrek om 7 uur. We rijden eerst naar de haven van Pandangbai.
Het leek of ze op ons stonden te wachten want we vertrokken snel. Het was een behoorlijke grote veerboot met veel vrachtwagens en chauffeurs die nog niet zo heel vaak blanke/blonde mensen hadden gezien maar, zoals bijna elke wereldburger, wel in het bezit waren van een mobieltje. Op het verzoek om een selfie te maken konden ze nauwelijks wachten op het antwoord en stonden we al op de plaat voor we het wisten. Ze hadden er veel plezier om dus prima.
Het was een lange boottocht maar ook deels mooi. We hebben nog diverse dolfijnen gezien maar wat ik nog niet eerder had gezien, wel van gehoord, was de vervuiiling op zee. Dat was best bizar hoeveel plastic er dreef.
Aangekomen op Lombok gingen we verder langs de westkust van Lombok naar het noorden tot aan Bangsal. Een prachtige rit langs de kust met direct de bergenachtige wegen. We maakten een stop ergens hoog in de bergen waar vanaf we de eilanden konden zien liggen.
Daar aangekomen weer in een boot, geen vlerkpauw maar een speedboot over de zee naar de Gili eilanden. We kwamen terecht op het middelste eiland Meno. Als je je een tropisch eiland voorsteld, dan valt deze er zekers onder! Goudgele witte stranden, blauw,turquoise groen water, goederen worden vervoerd met een paardje en wagentje. Alle gebouwen zijn open en meeste is gemaakt van bamboe en/of palmbladeren.
Er is geen weg, behalve zandpaden (paar delen liggen wat stenen) en je kunt hem in 2 uur rondlopen.
De avond verder niet veel meer gedaan.
Vandaag konden we uitslapen.... Om 9 uur klaar staan om met een bootje de zee op te gaan om een beetje te snorkelen. Schildpadden gezien, vele , heel vele tropische vissen in allerlei kleuren. Voelde me een beetje Nemo....zo vriendelijk al die mooi gekleurde vissen en visjes

• 08 November 2016 - 11:10

Emmy:

Geweldig. Mooi verhaal en dus alweer van alles gezien

• 08 November 2016 - 11:20

Martin:

Ha Stevien, reuze bedankt voor jouw verslag. Gili betekent overigens eiland.
    Een warme groet uit een koud Scherpenzeel,
    Martin

• 09 November 2016 - 14:35

Attie:

Klinkt weer goed allemaal, behalve de plastic soep. Jammer dat al het moois zo verkl.... wordt door de mens. Je voelde je zeker een filmster tussen de pindamannetjes. Voelt dat goed?
    Het regenseizoen is hier losgebarsten dus je zit daar zo slecht nog niet.
    Is het nieuws al doorgedrongen dat Donald Duck president van Amerika is geworden. Hopen maar dat er nu wat zinnige dingen uit zijn snavel komen!! Dat gekwek van de laatste tijd is wel genoeg geweest.
    Fijne voortzetting!

Verslag uit: Indonesië, Gili Meno

Reis 2016 Indonesie

Terwijl het hier vandaag ook een prachtige dag was met veel zonneschijn en schitterende herfstkleuren aan de bomen, hoewel ook nog best veel groen, de klok vannacht weer terug gezet wordt omdat het weer wintertijd wordt, stel ik die winter nog even uit.
Zit met mijn hoofd toch al vaak aan de andere kant van de wereld....vertrek is binnen een week. Nog net iets verder weg dan vorig jaar (Myanmar) maar heb ook iets meer tijd :-)
De planning is Indonesië: Startpunt Bali, daarna naar Lombok, Komodo, Sumbawa, Rinca en Flores. Vandaar met vliegtuig weer terug naar Bali..
Vervolgens gaat, na 3 weken, de groep weer naar huis maar, met een vriendin, hebben we een verlenging geboekt en blijven nog 10 dagen! Rara, waarom word ik toch altijd zo vrolijk van die gedachte.....Zij gaat in die tijd nog duiken op Komodo terwijl ik een paar dagen naar Java, Yogjakarta ga, want wil heeeeel erg graag de Borobordur zien. Dan nog weer 5 dagen op Bali om vervolgens terug te vliegen naar Nederland zodat ik Sinterklaas nog even een hand kan geven voor hij weer naar Spanje vertrekt.
Wat gaan we, tijdens de reis, verder doen? Beetje met een bus rond hobbelen, beetje bootjes varen, snorkelen, beetje zwemmen met zeeschildpadden, beetje afzien in gebieden waar de hygiëne niet van zo'n hoge standaard is, geen warm water, geen wifi. De grootste hagedis van de wereld spotten: Komodovaraan, beetje een mooie vulkaan beklimmen en beetje poedelen in een warmwaterbron. Verder beetje heel veel weinig doen en beetje heel veel genieten van al het moois, leuks, geks, aparts wat we tegen komen.
“Schuilen” tegen de regen verwacht ik ook nog wel te moeten doen maar de temperatuur is de hele tijd ws rond de 30 graden.
Daar waar het mogelijk is, zal ik jullie weer op de hoogte houden van de avonturen en voor degene die vast wat meer details over de reis wil weten: