Weer stukje van deze aardbol ontdekken, India en T - Reisverslag uit Brummen, Nederland van stevien - WaarBenJij.nu Weer stukje van deze aardbol ontdekken, India en T - Reisverslag uit Brummen, Nederland van stevien - WaarBenJij.nu

Weer stukje van deze aardbol ontdekken, India en T

Door: Stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

04 Oktober 2018 | Nederland, Brummen

In februari begin ik, na lang nagenoten te hebben van mijn reis door Sulawesi, na te denken over mijn volgende bestemming.
Ik heb niets waarvan ik denk: daar wil ik nog heen!
Mijn grote vakantie neem ik altijd laat in het jaar er nog steeds vanuit gaande dat in Nederland de zon vaak genoeg schijnt in de zomer, het hier mooi weer is en ik in een prachtige omgeving woon waar je er volop van kan genieten.
Februari en mei waren prachtige maanden. Heel veel zon! En er volgden nog veel meer zonuren, soms meer en warmer dan ons lief was. Ook nu is het nog heerlijk dus ik kan er over gaan denken om mijn vakantie nog meer de winter in te schuiven...Ik ga de prachtige herfstkleuren missen...
Ik begin me te oriënteren op Thailand, hoor dat het er erg mooi is maar kom al redelijk snel tot de conclusie dat er toch wel heel veel toeristen zijn en het daardoor niet echt bijzonder is. Informatie is makkelijk te vinden. Wanneer ik op de wereldkaart, bij allerlei eilandjes in Thailand kijk, kom ik bij Andaman- en Nicobareilanden en bedenk dat ik daar wel heen wil! Nooit van gehoord dus relatief onbekend.
Het blijkt bij India te horen en het lijkt nogal een toer om daar te komen.... merk dat ik niet zoveel zin heb om het allemaal uit te zoeken. Dat skippen we dan ook maar weer...
Wordt het dan weer Indonesië? Ondertussen komen er nog allerlei tips binnen maar ik word van niets echt warm, enthousiast of ik ben er al geweest..
Dan een tijd met de Molukken aan het denken/zoeken. Geweldige stranden hebben ze er maar verder is er niet zo heel veel te doen. 6 weken alleen zon, zee en strand is dan best weer lang...Zal ik het dan in combinatie met Java doen? Daar is nog een mooie treinreis wat me ook wel wat lijkt.
Dat plan gaat ook weer de ijskast in want vind het dan ook weer niks om helemaal naar Ambon te vliegen, moeite te doen om op Kei eilanden te komen voor een paar dagen en vervolgens weer naar het zuiden, Java.
Ik kijk daarna maar eens bij de georganiseerde reizen en wat kom ik, al vrij snel, tegen....???? Zuid Oost India in combinatie met Andamaneilanden!
Is dat dan toeval of moet het zo zijn? Ik hoef er niet zo lang over te denken voor ik het boek. Het is een reis van 3 weken, begint in Hyderabad, vervolgens op diverse manieren (vliegtuig ,trein, bus) door naar Kalkota en vandaaruit naar de Andamaneilanden. Voor meer info: https://www.djoser.nl/rondreis-india/oost-india-andamanen-23-dagen/#arrangements
Wat doe ik dan met die andere 3??? Doe ik daar wat mee? Ben dan toch relatief dicht in de buurt van Thailand, zal ik het dan toch nog even mee pakken? Ik besluit dat ik het bij de 3 weken India laat incl Andaman eilanden.
Op een verjaardag vertel ik mijn vakantie "perikelen" en mijn zwager hoort het woord Thailand vallen... zijn oren spitsen zich en hij vraagt of ik er heen ga. Naaaaa , was niet meer de bedoeling. Hij wil er graag heen. Zijn vrouw, mijn zus niet. Dat is dan wel weer een leuk idee en, na enig overleg, besluiten we het te gaan doen.
Een vriendin hoort van mijn plan en ze wordt ook enthousiast en besluit mee te gaan naar India. Erg leuk!
Het wordt dus 3 weken India en vervolgens nog 2,5 weken Thailand.
Daar waar het lukt ga ik jullie weer op de hoogte houden.

• 04 Oktober 2018 - 19:39

Astrid:

Het moest zo zijn

• 04 Oktober 2018 - 20:02

Sandra:

Heel veel plezier maar weer Stevien en hopelijk kun je weer een geweldige reiservaring op een zo onbekend mogelijk en weinig toeristisch gebied opdoen!

• 05 Oktober 2018 - 07:42

Martin:

Ha Stevien, Leuk!!! ik ga jouw verslagen met veel aandacht lezen. Bedankt vast. In mijn laatste reisverslag was ik nogal lovend over Koh Mook en enkele omliggend eilanden. Op Koh Mook slechts één auto!!! en niet te veel toeristen. Leuk voor een weekje. Veel reisplezier en warme groet, Martin

• 05 Oktober 2018 - 10:19

Attie:

Hey globetrotter,
    Heerlijk vooruitzicht weer. Lekker ontspannen want je hoeft de eerste weken niks te regelen, dat doet iemand anders wel voor je. Ook wel eens fijn toch?
    Het wordt vast weer fantastisch. Wel voorzichtig in India he, want ze hebben een andere (of misschien helemaal geen) opvatting over hygiëne dan wij propere Hollanders.
    Ben weer benieuwd naar je verslagen, gelardeerd met mooie foto’s van bijzondere mensen en dingen.
    Heel veel plezier en natuurlijk goede reis!!!
    Groetjes Attie

• 05 Oktober 2018 - 11:07

Riet Loman:

Toevallig moest het zo zijn