Aaaaggggggg - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van stevien - WaarBenJij.nu Aaaaggggggg - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van stevien - WaarBenJij.nu

Aaaaggggggg

Door: StevienDag

Blijf op de hoogte en volg stevien

16 November 2015 | Myanmar, Pagan

Dit is de 3e poging om een verhaal te schrijven....1e was uitgebreid en de 2e iets korter maar verdwijnt ook "zomaar"....
Nog 1 poging.
Het is inmiddels al maandag 16, deze dag zit er ook al bijna op.
Na aankomst in Manadalay en een onrustige nacht, zijn we naar Mingun gegaan. Daar staat de grootste tempel ter wereld. Tenminste...dat was de bedoeling maar nadat een koning uit een verleden is overleden, is hij nooit afgebouwd. Ze waren al een eind op weg, hij is heeeeeel groot! Ook staat er nog een hele grote, witte pagode.
Na de lunch nog met een paar mensen naar Manadalay Hill geweest waar oa het grootste boek van de wereld staat. Er zijn 729 kleine, witte pagodes. In elke pagode staat een grote marmeren steen met een tekst.
Daarna door naar nog een pagode boven op de heuvel om de zonsondergang te zien.
De volgende dag konden we naar de steeds dikker wordende buddha omdat, alleen mannen, er blaadjes goud op mogen plakken. Er zijn, in de loop van de tijd, heel veel mannen die dat gedaan hebben... Ook nog bij the making off marmeren buddhas geweest. Er worden heeeeel veeeeel buddha's gemaakt....
Eind van de middag naar de langste teakhoutenbrug van de wereld geweest voor de zonsondergang. Prachtig!
Gisteren een reisdag. Doel:Bagan.
Lange dag met onderweg een langere stop bij Mount Popa.
Aangekomen bij het hotel, is er volgens de reisleidster, erg veel veranderd. Veel toeristiser en sommige dingen, voor haar, onherkenbaar. Het hotel, Umbra, wat al wat ouder is maar volledig is vernieuwd is erg luxe. Superdeluxe zelfs.
Voor nu hou ik het hier even bij. Helaas niet zo'n boeiend verhaal maar hoop op betere tijden.
Nog even een korte, niet vervelende mededeling: het was vandaag ong 35 graden...

• 16 November 2015 - 18:54

Willy:

Ha Stevien, dit verslag is in ieder geval doorgekomen. Lekkere temperatuur hebben jullie, grrrr, hier is het echt herfst met regen en wind. Veel plezier daar, geniet ervan. Ik zie het volgende verslag graag tegemoet. Groeten aan Riet en je vriendin.

• 16 November 2015 - 21:49

Martin:

Ha Stevien,

Bedankt voor het leuke verslag. Veel is herkenbaar voor me :-)
    Groet uit een nat Scherpenzeel, Martin

• 17 November 2015 - 08:56

Ad En Sylvia:

Weer veel gezien lees ik dus vervelend is het zeker niet. Zoals je in de andere reactie leest is het hier erg slecht weer. Het stormt en regent de hele dag. Jammer dat jullie ook van dat slechte weer hebben (35 graden).
    Weer leuk om een verhaaltje te kunnen lezen. veel reisplezier.

• 17 November 2015 - 11:55

Attie Sieben:

Hey vakantiegangers naar een land waar alles"het grootste van de wereld" lijkt te zijn.

Het klinkt allemaal weer alsof je je onderdompelt in een compleet andere cultuur en dat zal ook wel zo zijn. Leuk allemaal. Het is te hopen dat het daar wat vredelievender is dan hier. Dat moet haast wel met al die tempels en boeddhisten. Hier staat het nieuws vol van terroristische aanslagen in Parijs afgelopen vrijdag met meer dan 100 doden en vele gewonden. Isis in de bocht!
    Het gaat op,tv nergens anders over en er heesrst enerzijds een saamhorigheid en anderzijds een gevoel van angst overal. Hebben jullie er wat van meegekregen?

Geniet maar zoveel mogelijk, ook van het weer want hier is het zwaar k....

Overigens wel wee heerlijk getennist in Eerbeek en zevenaar en dieren. We komen de herfstdagen wel door hoor!