ski oord Sapa - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van stevien - WaarBenJij.nu ski oord Sapa - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van stevien - WaarBenJij.nu

ski oord Sapa

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

26 November 2013 | Vietnam, Hoi An

Zooo mensen! Daar was ik weer eens even vanuit een koud Sapa.
Het lijkt hier echt wel een wintersportplaats. Er zijn ruim voldoende winkels waar je warme kleding kan kopen en die varen wel bij deze temperaturen....Brrrr. Maar straks een warme douche en een bed met elektrische deken maakt het allemaal weer acceptabel.
We zijn hier eergisteren aangekomen en gisteren met de trekking hadden we geukkig mooi weer dus heel erg mooie uitzichten.
Eigenlijk hebben we na Hoi An nog niet echt heel mooi warm weer gehad en waren we het ook een beetje zat maar als de zon dan weer even schijnt zoals gisteren, is het ook weer ok.
Hanoi was erg leuk. Ik vond het leuker en mooier dan Saigon. Wat meer groen, wat autenthieker. Wat minder lawaaierig.
Wat we verder de afgelopen week allemaal nog gedaan heben...mmmm, eigenlijk weet ik dat niet zo goed meer...2x in de trein wat begint te wennen. Nog 1x....
Ben een hoop " kwijt" maar als ik straks de foto's weer zie, weet ik het vast wel weer.
Morgenavond vertrekken we nog voor een paar dagen naar Halong Bay en dan zit het er weer op en eginnen we aan e terugreis naar het koude Nederland (zo heel groot verschil zal het wel niet zijn..)

Nou, doeg doeg maar weer!

  • 26 November 2013 - 12:07

    Emmy:

    Hoi Lieverd,

    Ik dacht al waar zal je zitten. Gelukkig een berichtje waar ik lees dat je in Sapa zit. Fijn dat je Hanoi leuk vond. En ja het is veel mooier dan Saigon. Geniet nog lekker van Sapa en dan op naar Halong Bay. Misschien wel het mooiste van je reis.! Hopen op mooi weer dan en geniet er lekker van. Hier alles goed. Jan zit niet zo heel ver van je vandaan. Vandaag is hij in Bangkok en gaat ook nog naar Hongkong. Komt vrijdag weer.

  • 26 November 2013 - 12:08

    Sylvia En Ad:

    Hoi stevien,
    Goed weer iets van je te horen. Ik wist niet dat het ook koud was in Vietnam. Heb je daar wel rekening mee gehouden. Hier is het ook weer kouder aan het worden. Tegen die tijd dat je weer hier bent zal er wel sneeuw liggen.
    Verder weinig nieuws.
    Groetjes van ons en tot schrijfs
    Sylvia en Ad

  • 26 November 2013 - 18:46

    Attie:

    Hey stevien,

    Het is wel een andere reis geworden dan je had verwacht hè.
    Reken je op 30 graden en zon, krijg je veel regen en lagere temperaturen. Hoe laag eigenlijk?
    Ligt het aan je leeftijd of aan de veelheid van belevenissen dat je alles een beetje kwijt bent?
    Ik raad je aan een dagboekje met steekwoorden bij te houden, als je dan even terugleest weet je het weer. gelukkig heb je de foto's nog!
    We hebben in Nederland al een beetje nachtvorst dus hou je dikke trui maar aan!
    Is Halong Bay je laatste stop?. Erg mooi daar, dus geniet nog even met volle teugen want daarna zit je zo weer in je normale ritme.
    Wanneer kom je eigenlijk terug? Ik heb het idee dat je al eeuwen weg bent, maar dat valt dan ook wel weer mee. Hier staat alles al weer in het teken van de goedheiligman met zijn zwarte knecht. vooral die laatste is onderwerp van discussie, maar ddat mag 'm de pret niet drukken.
    Heel veel plezier nog en tot kijk maar weer,

    Groetjes attie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

De Vakantieman ...

Een jaar of 15 geleden zag ik de vakantieman op t.v. die een verslag deed over Vietnam. Direkt een gevoel van: "daar wil ik heen!" Prachtig!De vakantiebeurs bezocht en diverse reisboeken gelezen. Dat was nog eens een tijd! Toen ging het allemaal nog niet zo gemakkelijk aldaar. Ze kenden het woord toerist nog nauwelijks.
Heb al allerlei wilde plannen gehad, van een half jaar verlof nemen en daar rondfietsen tot een geboekte reis die, wegens te weinig deelname, niet doorging....
Nadat ik nu geboekt had, ging Summum failliet evenals OAD dus zou shoestring, waar ik nu geboekt heb, het redden??? Of was er nog een andere reden waarom deze reis niet door zou kunnen gaan???
Nu is het dan, eindelijk, voor mij, ook zover. Niets lijkt erop dat het alsnog mis gaat. Spullen zijn bij elkaar verzameld, nog een kwestie van inpakken en wegwezen...
Ik heb er eigenlijk wel vrij hoge verwachtingen van terwijl dat eerste gevoel dik 15 jaar geleden al is ontstaan en er ws veel is veranderd in die tijd en ze het woord toerist inmiddels wel kennen en ook weten dat daar geld aan te verdienen valt.
Ik ben benieuw. Ik heb diverse mensen gesproken die al zijn geweest en nog van niemand een negatief woord gehoord. Iedereen is onder de indruk en vindt het een prachtig land.

We gaan het dus weer meemaken en nemen het weer zoals het komt!
Hoop (en reken) op veel mooi weer

groet, kus en auf wiederschnitzel!

Recente Reisverslagen:

30 November 2013

nederlandse bodem

26 November 2013

ski oord Sapa

23 November 2013

stevien

19 November 2013

sunshine in Hoi An

16 November 2013

Stuck
stevien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 40450

Voorgaande reizen:

14 Januari 2020 - 05 Februari 2020

Mexico

14 Oktober 2019 - 03 November 2019

Marokko

06 Oktober 2018 - 15 November 2018

India en Thailand

23 April 2018 - 27 April 2018

Effe weg: Milaan

09 Oktober 2017 - 06 November 2017

Sulawesi, snorkelen en nog eens snorkelen.... :-)

27 April 2017 - 19 Mei 2017

Bolivia en Peru

04 November 2016 - 05 December 2016

Reis 2016 Indonesie

11 November 2015 - 30 November 2015

Myanmar

30 November 2014 - 12 December 2014

hoogste, duurste, grootse van de wereld

09 November 2013 - 30 November 2013

De Vakantieman ...

23 September 2010 - 17 Oktober 2010

costa rica

13 November 2009 - 06 December 2009

dit gaat em worden

Landen bezocht: