brombrombrommetjes... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van stevien - WaarBenJij.nu brombrombrommetjes... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van stevien - WaarBenJij.nu

brombrombrommetjes...

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

11 November 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hier nog weer een verslagje van afgelopen dag.(kan nu nog gratis en voor niets achter computer kruipen..jaja, ben wat ouderwets...)
Leuk jullie reacties.
Gisteravond nog op het dak van het hotel geweest en je hebt dan een schitterend uitzicht op een stad, pffff, ik vindt het niet erg dat we er morgen weg gaan.
Het is echt enorm druk en een lawaai! De wegen zijn goed en breed maar ze presteren het hier nog om file te creeën omdat het er echt zoooooo veel zijn! Miljoenen!! Brommetjes, brommetjes, brommetjes.
Vanaf het balkon kan ik op de straat kijken en het krioelt écht alle kanten uit en op. Het is niet te geloven. In Marrakech was het enorm druk met voetgangers, hier is het minstens zo druk met brommetjes. En ze vervoeren er echt alles op. Kinderen, kippen, bezems, fruit, verzin het maar en je komt het wel tegen op een brommetje
Wat wij in een kofferbak gooien, knopen zij achterop het brommetje.
Het zou trouwens wel een hoop fileleed besparen als in de grote steden in Nederland ook iedereen op een brommetje gaat....
Dan heeft bijna iedereen ook nog een mondkapje voor. Je kan je voorstellen dat ze uitlaatgassen niet willen inademen. Maar komen we vanmorgen meer buiten de stad, rijden ze er ook nog mee. Dus ik vraag me af waarom. Blijkt het helemaal niet tegen de uitlaatgassen te zijn maar is het omdat ze niet bruin willen worden...Je moet het maar weten wat de norm is.
Ik ben nog niet zo heel erg gekleurd. Het is wel warm, erg warm vooral als de zon schijnt maar die schijnt niet de hele tijd...geeft niet.
Vandaag naar de Co Chi tunnels geweest (heb er ook een afstand van 25 meter in gekropen en dat was me al meer dan genoeg...) en de prachtig en indrukwekkende Cao Dai. Het is lastig uit te leggen wat dat is maar als je even googled vindt je het. Erg, erg mooi.
Morgen naar Mekong delta en 's avonds vertrekken we met trein naar Nha Trang. Ben benieuwd wat voor ervaring dat gaat worden!
Roos ook nog even gezien, erg leuk en gezellig bij de (nieuwe en 1e en misschien zelfs wel eerste van Vietnam) Starbucks in HCMC lekker bakkie genomen...(eigenlijk helemaal tegen mijn principe maar wel lekker en heb hier verder nog geen " fatsoenlijke" koffie gehad......). Deze zit vlak bij ons beider hotel. Zo'n grote stad en dan de hotels van elkaar , mmm 10-15 minuten lopen. Hoe kan het.
Dit was het weer en
Tot sinas allen!

• 11 November 2013 - 14:46

Emmy:

Leuk verslag weer!. Dus je bent ook al naar de tunnels geweest! Ook die lekkere aardappel gehad??
    Geniet er nog maar van. Het lawaai van de stad kun je nu achter je laten , de drukste heb je gehad!

• 11 November 2013 - 15:15

Willy:

Ha Stevien, het klinkt nu al heel leuk. Ben benieuwd naar je volgende verhalen, voor zover je ze op deze ouderwetse manierkunt sturen. Deze socialmediabejaarde maakt graag gebruik van de ouderwetse mail/pc berichten :-) Heel veel plezier, groetjes, Willy

• 11 November 2013 - 16:14

Sylvia En Ad:

Hoi Stevien,
    Leuk om die verslagen van je te lezen. Het zal wel een gekkenhuis zijn zoals jij het beschrijft.
    Ik dacht dat je niet in die tunnels zou gaan wat of wie kreeg jou zover om er toch in te gaan?
    We moesten hier in Apeldoorn vanochtend ijs krabben weer eens iets anders.
    Sylvia is bezig met de ontruimings oefening dat loop je jammer genoeg mis. Misschien kun je je kamer ontruimen?
    Verder weinig nieuws groetjes van ons en veel plezier
    Sylvia en Ad

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

De Vakantieman ...

Een jaar of 15 geleden zag ik de vakantieman op t.v. die een verslag deed over Vietnam. Direkt een gevoel van: "daar wil ik heen!" Prachtig!De vakantiebeurs bezocht en diverse reisboeken gelezen. Dat was nog eens een tijd! Toen ging het allemaal nog niet zo gemakkelijk aldaar. Ze kenden het woord toerist nog nauwelijks.
Heb al allerlei wilde plannen gehad, van een half jaar verlof nemen en daar rondfietsen tot een geboekte reis die, wegens te weinig deelname, niet doorging....
Nadat ik nu geboekt had, ging Summum failliet evenals OAD dus zou shoestring, waar ik nu geboekt heb, het redden??? Of was er nog een andere reden waarom deze reis niet door zou kunnen gaan???
Nu is het dan, eindelijk, voor mij, ook zover. Niets lijkt erop dat het alsnog mis gaat. Spullen zijn bij elkaar verzameld, nog een kwestie van inpakken en wegwezen...
Ik heb er eigenlijk wel vrij hoge verwachtingen van terwijl dat eerste gevoel dik 15 jaar geleden al is ontstaan en er ws veel is veranderd in die tijd en ze het woord toerist inmiddels wel kennen en ook weten dat daar geld aan te verdienen valt.
Ik ben benieuw. Ik heb diverse mensen gesproken die al zijn geweest en nog van niemand een negatief woord gehoord. Iedereen is onder de indruk en vindt het een prachtig land.

We gaan het dus weer meemaken en nemen het weer zoals het komt!
Hoop (en reken) op veel mooi weer

groet, kus en auf wiederschnitzel!