pfff,:-) - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van stevien - WaarBenJij.nu pfff,:-) - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van stevien - WaarBenJij.nu

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

03 Oktober 2010 | Costa Rica, Sarapiquí

Hoi allen,

Dank weer voor de reacties. Erg leuk!
We zijn weer een paar dagen verders en deze gaan gepaard met minder regen!
Die dag van het laatste verslag heeft het echt de godsganzendag keihard geregend. Heel soms even droog voor een kwartiertje en dan maar beesten spotten en dan vooral veel vlinders bij de Hycienda.
Heb daar dus niet zo veel van de omgeving gezien behalve de letters van mijn boek....
We vertrokken dus de volgende dag en dat zag er wat vriendelijker uit. Hoewel de afstanden niet zo groot zijn, toch wel een hele dag reizen omdat we onderweg ook geregeld stoppen. Dit keer bleef het de hele dag droog! en dat gaf ond een geweldig uitzicht op de Arenal vulkaan. We zaten in een mooi resort met direkt uitzicht op de vulkaan. Da´s dan wel erg mooi en zo'n vulkaan van 1650 meter is dan wel indrukwekkend. Op zich zijn de accomodaties prima en afwisseld dus leuk.
Gisteren de Caño Negro bezocht. Een beschermd watergebied waar je dan weer allerlei beesten kan spotten. Men zegt dat we iets heeel bijzonders hebben gezien nl de gele aap en dat er maar 1 van in heel Costa Rica is...(ik ga dat nog maar eens even op zoeken....en anders mijn foto's aan Apenheul verkopen ofzo...:-))Wel mooi gebied. En heeeeeel veeeeeel hectare's ananas struiken gezien. Als ik in Nederland nu een ananas uit Costa Rica zie, weet ik waar ze vandaan komen....
Nu zitten we dus in Sarapiqui. Midden in het oerwoud staan weer verschillende lodges op palen. Vanmorgen zijn we ook "het bos" ingeweest en het is zoeken,zoeken, zoeken naar allerlei dieren maar ook erg leuk om te doen. Heb nu minstens 4 verschillende kleuren kikkers, heel veel vlinders, enge, dikke spinnen, leguanen, veel soorten bloemen/planten en nog een paar "ondefineerbare" dingen c.q.beesten...Vandaag was het ook goed weer! Niet volop zon maar in principe hoeft dat ook niet persé want het is zo ook warm genoeg.
Ook hebben ze ons vanmorgen geleerd hoe Van Houten chocolade maakt....en weet ik dus hoe dat moet...Nu nog zien dat ik die bonen mee kan smokkelen en in de tuin kan planten...
Leonie: GEFELICITEERD!!! Ik ben trots op je en nu dan even lekker genieten op Zakynthos.

Allemaal weer de groeten van mij uit het "grote bos".

• 04 Oktober 2010 - 06:38

Riet:

Hallo Stevien,
    Fijn voor je dat het wat beter weer is. Al die beesten en kleuren lijkt me prachtig. Geniet er maar van.
    Groetjes Riet

• 06 Oktober 2010 - 19:05

Riet:

Hallo Stevien
    wil je even laten weten dat Henrieke en Barry een zoon hebben gekregen. Hij heet Nout.Hij wil nog niet te best drinken maar dat kan nog genoeg, dus dat komt vast wel in orde.
    Vandaag geen regen?
    Nog veel plezier 11 dagen zijn snel voorbij

• 07 Oktober 2010 - 22:25

Jannie:

hoi stefien
    leuk om je verslag te lezen je weet het leuk te brengen maar wat heerlijk dat het weer wat beter is dus genieten maar van de laatste dagen want het gaat nu wel heel snel je
    loopt zo weer in brummen
    rond
    liefs jannie

• 08 Oktober 2010 - 18:20

Fenny:

Hallo meisje,
    Je vermaakt je nog steeds hoop ik, ondanks de stortregens toch leuk dat het nu eindelijk wat beter is. Geen enge beesten meenemen hé. Morgen wordt het volgens mij ook weer regenachtig maar toch 29 graden. Dus dat zal wel een klamme dag worden. Zet de gele aap eens op de site dan kunnen wij die ook eens van hieraf bekijken. En als je thuiskomt mag je heerlijke chocolademelk maken volgens costaricaans gebruik. We zullen het wel zien. Ik heb nog een kaartje voor je gekocht dan gaan we samen naar holiday on ice is weer eens wat anders dan regen. xxx fenny

PS geniet maar lekker van al het moois dat er nog gaat komen en van hetgeen je al gezien hebt.