Bijna.......:-) - Reisverslag uit Brummen, Nederland van stevien - WaarBenJij.nu Bijna.......:-) - Reisverslag uit Brummen, Nederland van stevien - WaarBenJij.nu

Bijna.......:-)

Door: stevien

Blijf op de hoogte en volg stevien

22 September 2010 | Nederland, Brummen

Hallo allen,

Bijna is het zover (ik heb het al 4 dagen zover...)om richting Costa Rica te gaan. Ik werd vanmorgen al een beetje in de stemming gebracht: werd wakker van 3 muggenbulten en de zon scheen! Costa Rica klinkt toch niet verkeerd zou je zo zeggen en had ik me zo bedacht tijdens de boeking:Zon,rokende vulkanen, weelderige regen- en nevelwouden, kleurijke dieren en planten, ruige bergen en stranden met kleuren als goud en voor een prijsje waarvan ik dacht: je bent nog meer kwijt als je 3 weken in een huisje in Nederland gaat zitten.
Toen ik me er wat meer in ging verdiepen bleek er wel een duidelijke reden voor dat prijsje te zijn......het is volop regenseizoen.....er was toch geen haar op mijn hoofd die daar over/aan gedacht had...maar goed, ik weet het, de plu en poncho dan maar mee en hopen dat daar de klimaatverandering ook wat heeft toegeslagen en elk uurtje zon is dan weer meegenomen. De temperatuur is wel zeer aangenaam. Het ligt er een klein beetje aan waar je bent maar gemiddeld zo'n 25 graden reken ik dan wel weer op.
Heb ergens gelezen dat er tussen de 3-5 uur zon per dag zou zijn en dat hij om 6.00 uur opkomt en om 18.00 uur weer onder gaat. Als hij dan schijnt tot hij onder gaat en niet 's morgens om 6 uur al, ach....dan zal het ook wel weer meevallen....Ik verwacht nl. niet dat we zo vroeg op moeten staan als vorig jaar in Argentinie. De afstanden zijn nl. niet zo groot en als ik de tijden zie die we onderweg zijn, dan is dat goed te doen.
Wat vind ik in ieder geval bijzonder en ga ik, hoop ik doen/zien: werkende vulkanen, boomkruintochten, bountystranden met palmbomen en zon..,de rode (gif)kikker, weer paard rijden...zwemmen in/onder/bij waterval (of het nu regent of nat wordt van waterval, dat maakt ook niet uit), de beste koffie en cacao schijnt er vandaan te komen dus geregeld een bakkie nemen...en in San José schijnt "een berg" goud te liggen en ook daar ga ik dan maar eens in zwemmen...:-) Het goud is nog nooit zover waard geweest en Dagobert Duck spelen kan ook best leuk zijn....Ook de dollarkoers is niet geheel verkeerd dus een beetje regen zal de pret niet drukken.
We hebben een groep van 28 mensen en het moet toch nogal gek zijn als daar niet een paar leukerds tussen zitten.
Afijn, ook al regent het: ik heb er zin in en wanneer het lukt (heb gehoord dat er niet op zo heel veel plekken internet is maar ook gelezen dat dat steeds meer komt), ga ik jullie weer op de hoogte houden.

Vakantiegroet
Stevien

• 22 September 2010 - 08:06

Emmy:

nou stevien, heel veel plezier daar en ik hoop dat al je dromen uitkomen.......
    en pas goed op jezelf !en geniet ervan.

• 22 September 2010 - 09:26

Leonie:

Goede reis en veel plezier!

• 22 September 2010 - 10:43

Riet:

Ik wens je een fijne vakantie. En toch veel zon.
    Wie weet kom je bruiner terug dan ik.

• 22 September 2010 - 18:35

Siny:

Ha die Stevientje,

Alvast heel veel plezier en weinig regen. Als je weer thuis bent zullen we je eens vertellen waar wij naar toe gaan in december.
    Gr. en graag tot horens.

Siny

• 23 September 2010 - 18:22

Kyra:

heel plezierige vakantie en tot eens op de tennisbaan. Wij hebben een fantastische vakantie in FR. mogen beleven

• 24 September 2010 - 17:55

Willy:

Ha Stevien, goede reis gehad? Nou, maar even lekker bijkomen en genieten van het klimaat. Hopelijk gedraagt de regen zich een beetje. Hoe is de groep?
    Heel veel plezier en zon en rust!!! W vergeten je niet. Jammer dat je weg bent op mijn verjaardag. Maar ja, wij zijn ook wel eens weg op jouw verjaardag. groetjes,

Willy

• 25 September 2010 - 11:47

Attie:

hoi bofkont,
    je maakt ons, in dit koude kikkerlandje, wel weer lekker jaloers he?maar toch hoop ik dat je volop zult genieten van het kleine kikkertjesland. even een aanrader: neem een grote loep of een goede lokale gids mee want de kikkers zijn heel erg klein en dol op verstoppertje spelen kortom moeilijk te vinden dus.desalniettemin (wat een woord he?)heel veel plezier en veel zon toegewenst!

• 26 September 2010 - 11:29

Sylvia En Ad:

Hoi Stevien,
    Hoe was de reis? Aangekomen in Costa Rica, is het droog of regent het.
    Ben je al bij de vulkaan geweest, moet een mooie ervaring zijn om daar over de rand te kunnen kijken en te ruiken .
    Hier alles zijn gangetje, het afscheid van Ria was ok.
    Groetjes Sylvia en Ad